ადაპტირებული გაკვეთილის გეგმა
საგანი: ბუნებისმეტყველება
| |||||
საფეხური: დაწყებითი, III კლასი
| |||||
მოსწავლეთარაოდენობა/პროფილი: 25
მათ შორის სსსმ მოსწავლეთა რაოდენობა -1
| |||||
გაკვეთილის თემა: “ტყე და ადამიანი”
| |||||
გაკვეთილის მიზანი/სასწავლო შედეგი:
1- მიზანი/მიზნები და შედეგი ( ინდიკატორები) მთელი კლასისთვის, ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით
ბუნ.III.11.მოსწავლეს შეუძლია გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესების დაცვა.
· იკვლევს ლოკალურ გარემოს და აღწერს მისთვის ადვილად დაკვირვებად დროის პერიოდში ადამიანის ზემოქმედებით გამოწვეულ ცვლილებებს;
· ადარებს ერთმანეთს ბუნებრივ (მაგ., ტყე, ველი) და ხელოვნურ (მაგ., პარკი, ბოსტანი,ზოოპარკი, აკვარიუმი, ტერარიუმი) საარსებო გარემოს და მსჯელობს მათ თავისებურებებზე;
· განასხვავებს გარემოსათვის ადამიანის სასარგებლო და საზიანო ქმედებებს;
· თანაკლასელებთან ერთად მონაწილეობს გარემოსდაცვითი ქცევის წესების შემუშავებაში.
2- მიზანი/ მიზნები და შედეგი ( ინდიკატორები) სსსმ მოსწავლისთვის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მიხედვით
ბუნ.III.11. მოსწავლეს შეუძლია თვალსაჩინოებებზე დაყრდნობით ამოიცნოს,დაასახელოს და დაიცვას გარემოზე ზრუნვის ელემენტარული წესები.
· ამოიცნობს და მარტივად აღწერს დროის პერიოდში ადამაინის ზემოქმედებით გამოწვეულ ცვლილებებს.
· თვალსაჩინოებებზე დაყრდნობით ასახელებს და განასხვავებს რომელია ბუნებრივი და ხელოვნური გარემო.
· თვალსაჩინოებებზე დაყრდნობით ცნობს და ასახელებს ადამიანის სასარგებლო და საზიანო ქმედებებს.
· თანაკლასელებთან ერად მონაწილეობს გარემოსდაცვითი ქცევების წესების შემუშავებაში თვალსაჩინოებების გამოყენებით.
| |||||
1) წინაპირობა (კლასისთვის) მოსწავლეები იცნობენ და განასხვავებენ ერთმანეთისაგან ბუნებრივ და ხელოვნურ გარემოს. იციან, რომ ბუნებრივ გარემოს მიეკუთვნება: ტყე; ველი, რომ არსებობს ტყის 3 სახე : წიწვოვანი, ფოთლოვანი და შერეული. იციან სეზონური ცვლილებების შედეგად როგორ იცვლება ტყე. ჩამოთვლიან ტყის ბინადრებს.
განასხვვებს ტყეს ველისაგან და ასახელებს ტყისა და ველის მცენარეებს.
მოსწავლები ფლობენ შემდეგ უნარებს: წერა; კითხვა; ზეპირი მეტყველება; ფლობენ ბუკთან მუშაობის საწყის უნარ-ჩვევებს. ავსებენ კოგნიტურ სქემას. მოსწავლეები ფლობენ მიწოდებული მასალის ვიზუალური და სმენითი აღქმის; ყურადღების, აზროვნებისა და მეხსიერების უნარებს.
2) წინაპირობა (სსსმ მოსწავლისათვის) მოსწავლე ფლობს: წერა, კითხვა, ზეპირი მეტყველების საწყისებს(შეუძლია დასმულ კითხვაზე პასუხი გასცეს 1-2 სიტყვით; კითხულობს მარცვალ-მარცვალ;3 მარცვლიან სიტყვებს ამთლიანებს და პოულობს მიცემულ მასალაში იმ 3 მარცვლიან სიტყვებს; 4-5 წინადადებით შეუძია გაიგოს და გადმოცეს წაკითხულისა და მოსმენილის აზრი, ილუსტრაციებზე დაყრდნობით შეუძლია გადმოსცეს გაკვეთილის შინაარსი. ცნობს და აღიქვამს ფერებს (წითელი, მწვანე, ყვითელი);იცის რა ბინადრობს ტყეში(ცხოველები, ფრინველები); 5-ის ჩათვლით ციფრების გრაფიკულ ხატს უკავშირებს შესაბამისი რაოდენობის საგნებთან.
3) აქტუალობა: (კლასისთვის) მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას ტყის მნიშვნელობის შესახებ. გაეცნობიან ბორჯომ-ხარაგაულის ეროვნულ პარკს, მიიღებენ ინფორმაცია აშშ-ში მდებარე იელოუსტოუნის ეროვნული პარკის, ბუნების დაცვის მსოფლიო ფონდის შესახებ. ნახავენ და მოისმენენ სასწავლო აუდიო- ვიდეო მასალას, იმსჯელებენ, შეადგენენ ასოციაციურ რუკას, იმუშავებენ წყვილში, შეასრულებენ დავალებას სამუშაო რვეულში, ბუკში .
4) აქტუალობა(სსსმ მოსწავლისთვის) სსსმ მოსწავლე ცნობს ყველა ასო-ბგერას; მარცვალ-მარცვალ კითხულობს მაქსიმუმ 3 მარცვლიან სიტყვებს, ამთლიანებს და ამბობს. პოულობს ამოკითხულ სიტყვებს მასალაში; სხვისი ნალაპარაკებიდან და წაკითხული 3-4 სიტყვიან წინადადებებიდან შეუძლია მთავარი არსის გადმოცემა ;ილუსტრაციებზე დაყრდნობით აზრს გადმოსცემს თანმიმდევრობით; შეუძლია მარტივი სიტყვბით სურათის აღწერა; იცის 3 ფერი(წითელი; მწვანე, ყვითელი); იცის, ამოიცნობს ფოტოებზე და ასახელებს თუ რა ობიექტები მიეკუთვნება ბუნებრივ და ხელოვნურ გარემოს (ტყე; ველი; ბოსტანი; ზოოპარკი; აკვარიუმი); უნახავს ხე; თევზი; ყვავილი; სოკო; ხილი; ხის დარგვის პროცესი.
| |||||
აქტივობა მთელი კლასისთვის
აქტივობის და მეთოდის აღწერა, საკლასო მენეჯმენტი.
|
დრო
|
რესურსი
|
აქტივობა სსსმ მოსწავლისთვის
აქტივობის და მეთოდის აღწერა, საკლასო მენეჯმენტი.
|
დრო
|
რესურსი
|
გამოწვევის ფაზა
1.საორგანიზაციო საკითხი
|
1წთ.
|
საკლასო ჟურნალი;ბავშვები
|
1.სსსმ მოსწავლე ხელის აწევით ადასტურებს მის კლასში ყოფნას.
|
1წთ.
|
საკლასო ჟურნალი
|
2.საშინაო დავალების შემოწმება
|
1წთ.
|
„ჩვენი გარემო“-ლ.შალვაშვილი,
მ.მაჭავარიანი.
IIIკლასის სამუშაო რვეული.გვ.46
|
2.სსსმ მოსწავლე მოდიფიცირებულ დავალებას წარმოადგენს. დავალებიდან
ამოვიღე 4 მარცვლიანი სიტყვები და დავტოვე შემდეგი სიტყვები: ბოსტანი; მთა; მდინარე; ქალაქი; ტბა.
|
1წთ.
|
იხ.დანართიN1
|
3.განვლილი მასალის გამოკითხვა
მთლიან კლასს კითხვა-პასუხის რეჟიმში გამოვკითხე მასალა“ბუნებრივი და ხელოვნური გარემო“
|
2წთ.
|
„ჩვენი გარემო“-ლ.შალვაშვილი,
მ.მაჭავარიანი.
IIIკლასის სახელმძღვანელო
|
3.სსსმ მოსწავლე ამობეჭდილ ფოტოების მიხედვით ამოიცნობს და ასახელებს ხელოვნური და ბუნებრივი გარემოს ობიექტებს.
|
1წთ.
|
იხ.დანართი N2
|
4.ახალი მასალის ახსნისთვის შემზადება
მთლიან კლასს ვაჩვენებ ვიდეოს „ტყე და ადამიანი“
მოსწავლეები ვიზუალურად აღიქვამენ ტყის სილამაზეს,ვიდეოში არსებული ტიტრების მეშვეობით იღებენ ინფორმაციას ტყის შესახებ,სასაიმოვნო მელოდიით გაფორმებული ვიდეო მათ ანიჭებს ესთეტიურ სიამოვნებას.
|
1წთ
|
ვიდეო „ტყე და ადამიანი“;ლეპტოპი,პროექტორი
|
4.სსსმ მოსწავლე ვიზუალურად აღიქვამს ტყის სილამაზეს და იღებს ესთეტიკურ სიამოვნებას.
|
-
|
იხ. დანართი N3
|
სიღრმისეული წვდომის ფაზა
5.ახალი მასალის ახსნა
-წავუკითხავ გ.წერეთლის ლექსს“ტყის ჩივილი“,შემდეგ კითხვა-პასუხის რეჟიმში მოსწავლეები მპასუხობენ და გამოთქვამენ თავიანთ მოსაზრებას.
-ვადგენ ასოციაციურ რუკას მთელი კლასის მონაწილეობით.
- მასწავლებელი კლასთან ჩაატარებს მინი ლექციას და აუხსნის სახელმძღვანელოში მოცემულ მასალას“ტყე და ადამიანი“გვ.48.
-ვაჩვენებ ვიდეო მასალას“ბორჯომ-ხარაგაულის ტყე-პარკი“
6.ახალი მასალის განმტკიცებაზე მუშაობა
-პრაქტიკული სამუშაო წყვილებში“სხვადასხვაგვარი ტყე“.
მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს III კლასის სამუშაო რვეულში გვ.46-ზე შესასრულებელ დავალებას,
რეფლექსიის ფაზა
7.შეჯამება
-მოსწავლეები შეადგენენ დიაგრამას.
-ბუკის საშუალებით ჩაუტარდებათ გამოკითხვა ბუნებისდაცვითი ქცევის წესებთან დაკავშირებით.
|
11წთ.
9წთ.+2წთ)
3წთ.
2წთ.
|
-ასოციაციური
რუკა.იხ.დანართი N 4;დაფა;მარკერი;ვიდეო-მასალა“ბორჯომ-ხარაგაულის ტყე-პარკი“,სურათები.
-სამუშაო ფორმატი,მაკრატელი,წებო,
ხეების,კუნძების სურათები,
-III კლასის „ჩვენი გარემო“-ს სამუშაო რვეული;საწერი კალამი
დაფა;მარკერი;ბუკი;დანართი N 8
|
5.-სსსმ მოსწავლეს ვუსვამთ კითხვებს:
ა)რა არის ლექსის სათაური?
ბ)ვინ არის ლექსის ავტორი?
-სსსმ მოსწავლეს ვუსვამთ კითხვას:
რა ბინადრობს ტყეში?
-ლექციის მიმდინარეობისას მასწავლებელი სსსმ მოსწავლეს უჩვენებს ტექსტის შესაბამის ლოგიკურ ფოტოებს და ვიდეო მასალას და ასახელებინებს ფოტოებზე გამოსახულ ობიექტებს.
-რას ხედავს ფოტოზე?(ცხოველს,ხეებს,წყალს და დაასახელებს ობიექტების შესაბამისი ფრს:ხე-მწვანე)
-სსსმ მოსწავლე დააწებებს ამხანაგის მიერ გამოჭრილ სურათებს ფორმატის წინასწარ მითითებულ ნაწილში და პრეზენტაციისას დაითვლის გადაჭრილი კუნძების,მორების რაოდენობას.(რაოდენობაში გავითვალისწინებ,რომ კუნძების,მორების რაოდენობა ცალ-ცალკე არ აღემატებოდეს 5-ს).
-მასწავლებელი სსსმ მოსწავლეს აძლევს სამუშაო რვეულში შესასრულებელი დავალების მოდიფიცირებულ ვარიანტს.
-დიაგრამის შედგენის დროს დაასახელებს ტყის ბინადართ.
-ბუკით გამოკითხვის დროს უპასუხებს შეკითხვას: კარგია ხის დარგვა?
|
3წთ
2წთ.(დამატებით პრეზენტაციისთვის)
1წთ.
1წთ.
|
იხ.დანართები:N4(ასოციაციური რუკა)N5(ასახსნელი ტექსტისათვის საჭირო სურათები)N6(ვიდეო-მასალა“ბორჯომ-ხარაგაულის
ტყე-პარკი“)
-სამუშაო ფორმატი,მაკრატელი,წებო,
ხეების,კუნძების სურათები,
-იხ.დანართი N7;საწერი
კალამი.
დაფა;მარკერი;ბუკი,დანართი N 8
|
8. შეფასება
-მოსწავლეებს ვაფასებთ განმავითარებელი კომენტარით და დავურიგებ პრიზებს.
|
1წთ.
|
-ამობეჭდილი სიგელები
|
8. -მოსწავლეებს ვაფასებთ განმავითარებელი კომენტარით და დავურიგებ პრიზებს.
|
1წთ.
|
-ამობეჭდილი სიგელები
|
9.საშინაო დავალების მიცემა
მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს ესეს „ჩვენ და ბუნება“
|
1წთ.
|
-თაბახის ფურცელი;კალამი;ფერადი ფანქრები.
|
9.მოდიფიცირებული ესეს ვაძლევ სსსმ მოსწავლეს სახლში.(ესეს შემადგენლობის შესაბამის ფოტოებს უკავშირებს შესაბამის წინადადებებს)
|
1წთ.
|
იხ.დანართი N 9
|
უნარები/ კომპეტენციები
1. თქვენს მიერ წარმოდგენილი გაკვეთილის გეგმა მოსწავლეებში რა უნარებს განავითარებს
Þ დაკვირვება
Þ აზროვნება
Þ მეხსიერება
ყურადღების კონცენტრაცია
ვიზუალური და სმენითი აღქმა.
თქვენს მიერ წარმოდგენილი გაკვეთილის გეგმა სსსმ მსწავლის რა უნარებს განავითარებს
ყურადღების კონცენტრაცია
ვიზუალური და სმენითი აღქმა
მეხსიერება
|
თქვენს მიერ წარმოდგენილ გაკვეთილის გეგმაში რომელი სასწავლო სტრატეგიებია გამოყენებული?
დაასაბუთეთ თქვენი პასუხი -
1.მულტიმოდალური მიდგომა -მოსწავლეები ნახავენ ორ საწავლო ვიდეოს , მოისმენენ ლექსის აუდიო ვიდეო ჩანაწერს .
2. სწავლების - უპასუხებენ მასწავლებლის შეკითხვებს , შეადგენენ ასოციაციურ რუკას , მოისმენენ მინი ლექციას .
3. კეთების - იმუშავებენ წყვილში , სამუშაო ფორმატის , მაკრატლის წებოს საშუალებით შეასრულებენ დავალება ,, სხვადასხვაგვარი ტყე „
4. ბუკში - შეასრულებენ ტესტს
გაითვალისწინეთ, თუ არა სწავლებისა და განვითარების თეორიები გაკვეთილის გეგმის შემუშავებისას ?
დაასაბუთეთ თქვენი პასუხი -
გაკვეთილის შედგენის დროს გავითვალისწინე სწავლებისა და განვითარების თეორიები:
- კოგნიტური განვითარების თეორია ( პიაჟე )
გავითვალისწინე რომ მე- კლასის მოსწავლეები იმყოფებიან განვითარების კონკრეტულოპერაციულ სტადიაზე. კითხვების დასმა ისე დავგეგმე , რომ მათ შეძლებოდათ კონცეტრაცია სწავლის საჭირო ასპექტზე , მოსწავლეთა შეკითხვებზე პასუხს არ ვცემ პირდაპირ , ვეხმარები მათ თვითონ მოიფიქრონ პასუხები . ახალი მასალის ახსნისას გამოვიყენე აუდიო , ვიდეო მასალა , წავახალისე მოსწავლეები ემუშავათ წყვილში .
2.სოციო -კულტურული თეორია ( ვიგოტსკი )
გაკვეთილის შედგენისას გავითვალისწინე მოსწავლეების , მათ შორის სსსმ განვითრების უახლოესი ზონა და შევეცადე ახალი მასალის მიმართული ყოფილიყო ზონის ზედა ზღვარისაკენ . დავგეგმე ასოციაციური რუკის შედგენა ჩემი დახმარებით .
3 განწყობის თეორია ( დ. უზნაძე )
ახალი მასალის ახსნისას გავითვალისწინე ის ფაქტი, რომ ,,სანამ ცოცხალი არსება რაიმე ქცევას მიმართავდეს , მანამდე მას ეს ქცევა მოცემული აქვს განწყობის სახით „ მოსწავლეებს ვაყურებინე სასწავლო ვიდეო, შევუქმენი დადებითი ემოციური დამოკიდებულება ახალი აქტივობის მიმართ.
შექმნილი მაქვს საკლასო ოთახში ბავშვის განვითარების შესატყვისი გარემო .
ავტორები:
სსიპ.ქ. ქუთაისის N 40 საჯარო სკოლის დაწყებითი (I_IV)კლასის პედაგოგი ლალი ქობულაძე;
სპეც.მასწავლებელი ნინო ხუჯაძე
დანართი 1
დანართი 2
დანართი 3
სასწავლო ვიდეო „ტყე და ადამიანი“-ლინკი
https://www.youtube.com/watch?v=p5e24xMzRzA
დანართი 4
დანართი 5
დანართი 6
ბორჯომ-ხარაგაულის ეროვნული პარკი-ლინკი
https://www.youtube.com/watch?v=MduhpcM_bwk
დანართი 7
დანართი 8
დანართი 9
Комментариев нет:
Отправить комментарий